Tuesday, May 02, 2006

Slå på värmen, någon!

Så är man i de frias och tappras land då, San Francisco för att vara exakt. Det må ligga i Californien (jag har inte sett The Governator ännu) men det är banne mig inte varmt för det. Anders, som jag lyckligt mötte dagen efter min ankomst, tycker ju det är värsta sommarvärmen, men jag har på mig långbyxor och tröja och håller mig i solen. Så går det när man varit för mycket i Sydostasien.

Det är inte bara kallt här, det är också dyrt. Igen håller min vän hemifrån inte med mig när vi äter lunch för fem dollar, medan jag hellre skulle betala en dollar som jag är van med från Bangkok. Något vi däremot är helt överens om är att maten inte är mycket att hurra för, men till lunch första dagen åt vi ändå burgare bara för sakens skull, och eftersom vi bor i ett väldigt spansktalande område (Mission district) har vi också käkat burritos och tacos. Frukosten som ingår i hostellets pris består av kaffe och kaka - en lysande start på dagen...

I morgon hämtar vi vår hyrda Ford Mustang convertible, och sedan bär det av genom landet! Vi har köpt en (väldigt basic) karta som ska leda oss på vår färd, men i övrigt har vi inte planerat något ännu, förutom att vi först kör mot Los Angeles och på vägen besöker någon vingård. That's enough for me.

2 comments:

Anonymous said...

Moi! Ditt mail kom fram! Men jag har varit för bakis efter vappen för att kunna skriva nåt vettigt tillbaka. Men det kommer. Hälsa Anders och köp nån Kerouacpryl åt mig om det finns möjlighet. Får vara hur kitschigt som helst.

Kraamin!

Anonymous said...

Eller Elvis! Elvis är fantastisk.