Friday, November 11, 2005

Det första stora köpet

Jag har gjort min allra första stora investering under resan. Det handlar om en gitarr som jag köpte för 13 dollar. Den är liten, ful och omöjlig att stämma - när strängarna låter bra inbördes låter ackorden illa, och när man stämt efter G-dur låter A-dur illa. Och så vidare. I priset ingår också det tvivelaktiga nöjet att bära omkring på en gitarr samtidigt med ryggsäcken och lilla väskan.
Men det var värt det. Jag och mina resekamrater lyckas inte bara roa oss hejdlöst med sång och spel under tråkiga bussresor eller bland hängmattorna på vårt vandrarhem i Don Det, där vi är just nu - vi har också nöjet att hejdlöst irritera våra medresenärer. Paul Simon visar sig fungera rätt bra när Finland, Frankrike och England sjunger tillsammans. Addera Israel, Argentina och Tyskland, och Paul Simon fungerar fortfarande fint.

1 comment:

Anonymous said...

Bättre än halvt omöjlig gitarr som man kan hantera än 14 stycken på en gång som man inte kan hantera...

Åsa