Monday, April 16, 2007

Gudagåvan

Oj rackarns det var länge sedan jag skrev något här! Påsken kom och gick utan dramatik, och nu i helgen härjades det utan like på herr- och dammiddag på Casa. Vad som hänt där emellan är jag inte helt säker på, men troligen har jag studerat.

Den närmaste utmaningen är att skriva ett arbete för kursen Management and Philosophy. Tanken är att jag ska undersöka vad Platon sade om karisma, och relatera det till dagens forskning i ämnet. Det ställer till problem inte bara för att jag aldrig skrivit filosofiska texter förr, men också för att Platon helt enkelt ansåg karisma vara något som en person blev tilldelad av gudarna, och mera än så tyckte han inte (med tanke på att jag hade helt fria händer att välja vad jag ville skriva om har jag väl bara mig själv att skylla). Skriv nu 20 sidor om det! Det blir väl att jämföra det hans tankar om ledarskap i allmänhet. Däremot tänkte jag använda ett par bibelcitat i arbetet också, något jag inte tror görs så ofta på Hanken. Bibliotekarien såg synnerligen konfunderad ut när jag frågade efter en engelskspråkig bibel.

No comments: