Monday, March 19, 2007

Från mig till Bolivia

Tre av de många saker som gör mig glad i dag:

Prosemiinlämning i morgon, men jag ägnade ändå hela eftermiddagen åt att powerskriva två uppsatser till den beryktade Management and Philosophy-kursen. Jag hann inte riktigt tänka alla tankar till slut, men lyckades ändå rubrisera den ena "On fools' errands and sky-diving" och hänvisade till både Tarot-kort och filmen Crouching Tiger, Hidden Dragon. Egentligen handlade den om företagsinnovationer. Det var skoj.

Valresultatet från i går gör mig också glad. Enda minuset är att SFP bara ökade med ett mandat och att centern inte minskade tillräckligt. Jag, kämppisen och hennes pojkvän hade valvaka, och tapetserade väggarna med valaffischer. Vi hade vår kandidats affisch på ytterdörren också, i fall någon ville veta vem vi röstade på.

Och de bolivianska kokainodlarna får mig bara att gapskratta. Tydligen anser de att Coca Cola borde ta bort sitt förnamn i den bolivianska marknadsföringen eftersom kokaplantan är helig för dem. Mmm, helig. Och deras främsta exportvara, efter att den processats till en av världen mest spridda olagliga droger. Och en definitiv orsak till den allmänna korruptionen i landet. Coca Cola svarade förstås att begäran vänligt men bestämt avslås, och passade samtidigt på att än en gång poängtera att de aldrig använd kokain i sin dryck - utan att kommentera att de oraffinerade kokabladen nog användes i banor back in the days.

3 comments:

Anonymous said...

Får man fråga vem denna kandidat var?

Rolig blogg för övrigt, har börjat följa :)

Henrik said...

Cheers!

Mats Löfström röstade jag på. Har fortfarande inte tagit ner valaffischerna från väggen, så Mats X 10 stirrar ner på mig medan jag diskar...

Anonymous said...

Hej Henrik!

Roligt att höra att du röstar på rätt parti :-). Visst roligt med ett tilläggsmandat, och dessutom i Österbotten, du vet varför numera... Lycka till med prosemit, skönt att komma framåt, eller?