Thursday, January 25, 2007

Från ett källarhål

Hej igen! Efter en tids frånvaro har jag bestämt mig för att börja skriva här igen. Läsekretsen är ganska begränsad, så jag kan lugnt roa mig själv genom att skriva om stort och smått utan att någon tar skada av det. Det är roligt att skriva, nämligen. Tanken är att länka till roliga saker och fundera på samhällsfenomen i allmänhet. Kommentera gärna om du ändå hittat hit.

Fyllde i Ungas valmaskin i dag. Helt okej apparat, även om frågorna var lite enkelriktade. Hur som helst fick jag ett intressant resultat av det hela: fyra SFP:are i toppen, sedan en finlandssvensk samlingspartist och en dito kommunist. Så topp-6 var finlandssvenskar. Lite märkligt. Hur som helst kommer jag att rösta på Mats Löfström, något som nog funderat på tidigare, men eftersom han är ålänning kände jag att det skulle vara lite väl knutpatriotiskt att rösta på honom bara för den sakens skull. Hans nya hemsida öppnar i februari, så kolla in den.

Bushen höll sitt State of the Union-tal nyligen. En av mina favorittidningar bloggade live från talet, och resultatet finns här. Skönt med politik med humor.

Nu återgår jag till prosemiskrivandet här i Hankens källare. En av många delar jag använder mig av handlar om det här, ifall det intresserar.

See ya!

No comments: